Tower of Life
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Lengte: Kort
Startpunt: Praat met Effigy bij de Tower of Life ten zuiden van de zuidelijke bank van Ardougne
Alleen voor members: Ja
Eisen: Je hebt 10 Construction nodig.
Benodigde spullen: Hammer, saw, bier
Praat met Effigy buiten de toren. Je zegt dat het een toren is dat daar staat, maar Effigy ontkent dat. Het is een ding dat de wereld zal veranderen, als hij maar af gebouwd kan worden. De bouwvakkers zijn aan het staken, omdat ze de toren te vreemd vinden. Effigy ziet dat je een sterk iemand bent en wil dat jij mee gaat helpen. Zeg dat je wil helpen. Je moet nu met Bonafido gaan praten. Voordat je weg wil gaan, zal Effigy nog even zeggen dat hij je kent. Je hebt zijn plan verpest in de Making History quest: de toren is nu een museum in plaats van toren voor de alchemisten.
Bonafido ligt in tegen een paar kisten aan. Deze kisten zijn noordelijk van de toren. Praat met hem, je zult een gesprekje hebben over dat staken. Bonafido vertrouwt het niet, met al die machines. Ze steken geen poot uit als ze niet wat antwoorden op hun vragen krijgen. Eerst mag je geen kijkje in de toren nemen van hem, je bent geen bouwvakker. Je moet een hard hat, scruffy trousers, een good top en hard boots aan hebben.
Je kunt deze kleren van een aantal bouwvakkers krijgen. Praat met alle bouwvakkers die je ziet.
Bij 'Black eye' moet je eerst bewijzen dat je een bouwvakker bent. Hij zal je een aantal vragen stellen:
- How many nails does it take to make a rocking chair?
Three - What takes 3 planks, 3 cloth, 3 nails to make, and helps remove light from a room?
Torn curtains - I like fish and I want to put some in my garden, but I need a special water feature. What materials would I require?
10 clay pieces
Je zult nu de helm krijgen.
'Gummy' vertelt dat zijn kleren zijn weggewaaid toen hij ze ging wassen. Ze zullen wel ergens rond de toren zwerven. Doorzoek de planten in het zuidoosten van de toren. Je zult een broek vinden. Je moet de boots van 'No fingers' stelen en 'The guns' wil een biertje van je in ruil voor zijn top.
Praat weer met Bonafido als je alle kleren aan hebt. Bonafido gaat je ook weer testen.
- You've plenty of work to do, but you need a drink fast - what do you go for?
Tea - Whistle for attention
- What is a good sign that you need to replace your trousers?
Your legs are getting a bit cold - What do you do if you cut your finger?
Carry on, it'll fix itself
Je krijgt nu toestemming om de toren in te gaan. Er is nog een systeem van pijpen, een presure machine (om de druk te regelen) en een kooi in de top van de toren die nog moeten worden afgemaakt. Ga de toren in en doorzoek de kisten, totdat je de volgende spullen hebt: 6 rivets, 5 pipe rings en 4 metal pipes. Ze zitten allemaal in de kisten in de noordelijke helft van de toren. Je kunt hiermee de pipe machine op de tweede verdieping repareren. Dat is dus vanaf de begane grond twee ladders omhoog.
Als je de machine gerepareerd hebt, moet je de pijpen nog op de juiste plaatsen zien te krijgen. Draai en verplaats de pijpen zoals op het plaatje hieronder.
Loop weer terug naar de kisten en verzamel de volgende spullen: 4, coloured balls, 3 metal sheets en 4 valve wheels. Je kunt deze spullen in de zuidelijke helft van de toren vinden.
Met deze spullen kun de de presure machine op de eerste verdieping repareren. Ook deze machine moet afgesteld worden. Probeer door de waterstand in de pijpen de balletjes in de gaten te duwen. Verlaag daarna de waterdruk door al het water weg te laten lopen, laat daarna het water weer terug stromen voor aansluiting met de water pipes van boven. Op het plaatje hiernaast staat een voorbeeld.
Nu moet je de kooi in de top van de toren nog repareren. Verzamel 5 metal bars en 4 binding fluids en repareer de kooi. Nu weer een verrassing: je moet de kooi ook nog afstellen...
Je moet de grootte van de rood gekleurde pijpen aangeven en of ze verticaal of horizontaal zijn. Daarna moet je ze aan de kooi toevoegen. Je moet dit aan vier kanten doen.
Lengtes van de pijpen | |||
---|---|---|---|
Kant (steeds naar rechts) | Pijp 1 | Pijp 2 | Pijp 3 |
0 | Grootte 2 verticaal | Grootte 3 horizontaal | Grootte 2 horizontaal |
1 | Grootte 4 verticaal | Grootte 2 verticaal | Grootte 3 verticaal |
2 | Grootte 4 horizontaal | Grootte 2 verticaal | Grootte 3 verticaal |
3 | Grootte 2 horizontaal | Grootte 2 horizontaal | Grootte 2 verticaal |
Ga weer naar Effigy en zeg dat je klaar bent. De alchemisten zijn nu blij en gaan naar de bovenkant van de toren om het uit te testen. Ga daar ook heen. Je krijgt nu een filmpje te zien. Ze maken een vreemd monster, dat pijn heeft en uit zijn kooi ontsnapt. De alchemisten vluchten, volg ze naar beneden. Ze willen dat je met het monster gaat praten. Op naar het wezen dus.
Het wezen zegt dat hij magie en logica ziet, daar bestaat hij ook uit. Je moet zijn geest repareren. Hij stelt je wat vragen, jij moet vertellen of dat magie of logica is. Beantwoord de vragen met antwoorden die alleen magisch of logisch zijn. Een voorbeeld met alleen vragen met logische antwoorden:
- How can I make fire appear on my fingertips?
That's impossible, no one can do that! - How do dragons breathe fire?
By ignition of gas in their belly as they exhale - What do people do, day-in, day-out?
Eat, sleep, nothing that exciting - What could I do with unwanted bones?
Bury them - What is the best way to travel?
Run, run as fast as you can - I hear people whisper of potions...
People mix together ingredients in vials. The nutrients will help you - How are rune stones created?
Take a rune stone to an altar and use a talisman - Can people move things with the power of the mind?
Sure. Use your brain and tell it to another person - Explain those flashing sparks that scared the alchemists
Coincidence - there is a lot of loose metal around - I want to learn more - what should I study?
Try some Mining followed by Smithing - If I read far enough I can grab the sun
Well the sun is not actually there, it's where it used to be! - Am I a creature of magic or a creature of logic?
Everything has a reason, even if you don't know what it is - Which do you believe in?
Logic
Het wezen zal nu meer van de wereld begrijpen. Nu moet je Effegy even aan het schrikken maken. Ga weer naar beneden en praat met hem. Het monster zal verschijnen. De alchemisten schrikken en Effegy zal wat vertellen over de grot die onder de toren is. Het wezen zal daar heen gaan. Volg het wezen en praat er mee. Nu is je quest voltooid!
Beloning: 1.000 Construction, 500 Crafting en 500 Thieving xp. Je kunt nu ook zelf monsters maken in de kelder van de toren. Aan de zijkant van de kelder zie je verschillende altars staan. Je kunt hier op klikken, dan zul je te zien krijgen welke items je er op kunt leggen. Als je deze spullen er op legt, zal er een monster van de gecombineerde spullen verschijnen. Deze monsters kun je doden.
Quest points: 2
Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen
Over deze pagina
Met dank aan acridianXII voor bijdragen aan deze pagina.
Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!
RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittanniƫ
© Lunagang 2004 - 2024