Lunagang

Icthlarin's Little Helper

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Ten zuiden van de mijnplaats bij de rivier Elid, ten noordoosten van Sophanem in de woestijn voorbij de Shanty Pass. Neem het tapijt vanuit de Shanty Pass naar Pollnivneach en van het station in het zuiden van Pollnivneach naar Sophanem. Loop naar het noordoosten en praat met de Wanderer bij haar kamp

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Gertrude's Cat hebben voltooid. Je moet een level 80 verslaan. Een hoog agility level is handig.

Benodigde spullen: Willow log, een lege emmer of een bag of salt (te koop bij een slayer master), een emmer sap (zie eind van deze alinea), tinderbox, goed voedsel, een paar waterskins (4), cat/kitten/overgrown cat, en ongeveer 500 gp om de magische tapijten te betalen. Antipoison is zeer handig, net als wat energy potions. De emmer sap kun je krijgen door met een knife en een lege emmer naar een evergreen te gaan. Er zijn Evergreens ten noorden van Catherby en bij de Ice Mountian in de buurt van Edgeville.


Je hebt voor het eerste deel je tinderbox, voedsel, waterskin, willow log, anti poison potion en kat nodig. Zorg ook voor teleporteermiddelen, bijvoorbeeld Home Teleport, Camelot Teleport, een Ring of Duelling of een Amulet of Glory. Praat met de Wanderer. Ze vraagt je om je kat bij haar weg te halen, doe dat. Vraag haar naar een geheime weg om in de stad komen als je de kat weg doet. Ze wil nog wat spullen, dan vertelt ze het je. Geef haar een waterskin (4) en een tinderbox. Ze hypnotiseert je en leidt je de stad in.

Je komt nu voor een piramide. Raak de deur aan. Je wordt nu vanzelf naar binnen gegooid en je bent nog onder hypnose. Je bent duizelig en je moet een jar (pot) voor je meesteres vinden. Deze is in de piramide te vinden, dus daarom moet je verder de piramide in. Wandel verder en let op de vallen. Bij de vallen met de balken uit de muur moet je aan de kant lopen waar ze niet zijn en steeds schuin oversteken. Je kan ook via je minimap lopen, dan ontwijk je automatisch deze wallcrushers. Hierna kom je bij een gedeelte dat goed begaanbaar lijkt, maar het zit vol vallen. Loop de route die hieronder staat uitgestippeld.

Paden met vallen

Ga langs opnieuw wallcrushers en mummies en scarabs verder de piramide in. Als je dit achter de rug hebt, kom je bij een ruimte met een gat en nog een gang naar het noorden. Als je gratis 50 gp wil kun je nog langs de muurstekers en vallen om bij een kist te komen, maar dat is niet nodig. Probeer gewoon over het gat te springen. Je hebt wel minimaal 20% ren energie nodig, anders staat er dat je even moet rusten. Het gaat makkelijker als je je beide handen vrij hebt.

Gat

Na het gat moet je naar de westelijke kamer. Los de puzzel op de muur op en ga naar binnen. De puzzel los je op door op 1 van de vierkantjes te klikken. Als je op 1 van de vierkantjes klikt, draaien alle vierkantjes om die er omheen zitten.

Nadat je uit de piramide bent, moet je met de sfinx die buiten is praten. Laat je kat los en vraag om hulp, ze geeft je een raadseltje. Geef 9 als antwoord, anders ben je je kat kwijt. De sfinx vertelt dat je met de high priest in het zuidwesten van de stad moet praten. De high priest vertelt je dat je de jar weer in de piramide moet brengen.

High Priest

Je kunt als je uit de stad bent weer in Sophanem komen door via de grot bij het startpunt van de quest te gaan of via de poort van de stad te gaan. De stad ligt zelf helemaal in het zuiden van de woestijn en de quest start, dus moeilijk zal de poort niet te vinden zijn.

Bekijk de description van de jar in je backpack, onthoudt deze, die heb je zometeen nodig. Om de jar terug te brengen heb je de hulp van je kat nodig om weer in de piramide te komen. Gebruik nu niet de "Touch" optie, maar "Open". Ga weer langs de vallen, monsters en over gat. Loop terug naar de kamer met de puzzel erop. Bij het gat in de grond krijg je echter een terugblik in de tijd die je over kunt doen. Pak de jar in het zuiden met dezelfde description en dood de guard van level 75. Spring nu weer terug naar het gat en spring weer terug. Ga terug naar de kamer en drop de jar van de plek waar je hem vandaan hebt. Reis nu terug naar de highpriest. Je moet naar de embalmer en de carpenter om de ceremonie van de oude high priest te voltooien.

CarpenterDe embalmer staat ten zuiden van de tempel in een huisje. Praat met hem. Hij wil sap van een boom, zout en linnen voor de ceremonie. Het sap heb je als het goed is al gehaald.

De carpenter is in zijn huisje in het oosten van de stad. Ga er heen en geef hem de willow logs. Hij zal nu het symbool voor je maken, maar daar heeft hij wat tijd voor nodig. Nu kunnen wij de rest van de spullen verzamelen. Loop nu naar het noorden en koop wat linnen voor 30 gp van de Linen worker, de man met de paarse hoed.

Voor het zout kun je een bag of salt nemen, te koop bij elke Slayer master. Je kunt het ook op een andere manier krijgen. Ga naar het meer dat in het noorden buiten de stad ligt. Pas op, want er zijn wat krokodillen. Vul hier een emmer met water uit het meer. Je kunt terug naar de stad lopen, maar je kunt ook weer door de grot van de Wanderer. In het zuiden van de stad staan spiegels (mirrors). Zet je emmer op de pilaar voor de spiegels en doorzoek de pilaar voor je zout.

Zout

Geef alle spullen aan de embalmer. Hij wil dat je aan de priester vertelt dat hij al zijn spullen heeft. De high priest denkt dat de carpenter nu wel klaar zal zijn, dus ga naar hem terug. Hij moet nog even de laatste dingetjes doen, daarna is het klaar. Hij geeft het symbool aan je.

Ga met de hulp van je kat weer in de piramide. Loop weer naar het gat en spring er over heen. Je krijgt weer een terugblik in het verleden. Verstop het symbool in één van de sarcofagen in de oostelijke kamer. Spring hierna weer over het gat en ga er wéér over heen.

De ceremonie start als je terug komt in de kamer. De priester wil niet naar je waarschuwing luisteren, dus de Devourer verschijnt en praat. Ze stuurt een monster van level 91 op je af. Dood die.

De priester is blij dat je de warrior hebt verslagen. Hij vertelt je dat je naar de tempel terug moet gaan voor je beloning. Je krijgt weer een filmpje te zien, die het verhaal wat logischer maakt. Ga terug door de piramide en ga naar de high priest voor je beloning.

Beloning: 4.500 Thieving, 4.000 Agility en 4.000 Woodcutting xp. Amulet of Catspeak

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Contact!, Rat Catchers, A Tail of two Cats


Extra informatie

Je kan na de quest met je kat praten mits je het amulet draagt. Je kan aan je kan vragen naar Icthlarin's historie. Je krijgt dan de hypnose te zien die in het begin van de quest op je is gedaan.

Over deze pagina

Met dank aan 123Mike_18, De Jonathan en II Stevow II voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2019

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.