Lunagang

Underground Pass

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Koning Lathas op de eerste verdieping van Ardougne Castle

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Biohazard hebben voltooid. Je hebt ook 25 Ranged nodig. Je moet drie demons van level 91 doden (niet zo moeilijk, deze zijn te safespotten). Goed Agility en Thieving is aangeraden (50+) Prayer 37 is ook aangeraden.

Benodigde spullen: 2 Ropes, Bow, Arrows, Spade, VEEL GOED VOEDSEL, teleporteer ringen/amuletten aangeraden. Houd ongeveer 2-3 inventory slots over aan het begin.


Praat met King Lathas. Hij vertelt je over Iban, de zoon van Zamorak. Je moet naar zijn verkenner Koftik die bij de grot in West Ardougne is. Neem voedsel en armour mee.

Ga nu door de dikke deuren naar West Ardougne, dat kan nu en je hoeft niet meer via de moestuin van Edmond. Loop helemaal naar het westen en vind Koftik. Hij vertelt je dat je de grot met volgelingen van Zamorak binnen moet gaan. Hij ziet je bij de brug binnen. Ga de grot binnen en klim over de stenen langs het pad: ga niet door het moeras. Nu zie je de brug met Koftik. Praat met hem.

BrugHij vertelt je over iemand die voor jou is binnen gegaan. Koftik heeft wat verbrande pijlen en stof gevonden en laat je een boek zien over Randas. Hij geeft je een piece of clothing, doe dat op een pijl. Nu krijg je een clothed arrow, steek die aan met het vuur. Nu heb je een brandende pijl. Ga het noordelijke kamertje in en schiet de brandende pijl naar het touw van de brug. Nu kom je automatisch aan de overkant. Haal de hendel niet over, dan kom je weer aan de andere kant en moet je dit weer opnieuw doen!

Ga nu de noordelijke inham van de gang met de spinnen in. Pak de plank, die heb je later nog nodig als je geen food wilt verspillen. Verder in de grot zie je twee paden. Eén met een moeras en één met een gat. Doe je touw om de steen die boven het gat hangt en slinger naar de andere kant. Als je valt, kom je onderaan terecht. Loop dan verder, dan kom je er weer uit. Volg hierna verder over het pad over wat rock slides.

Hier is Koftik weer, hij is een beetje gehersenspoeld. Praat met hem en ga over de netten. Als je valt, gaat er 15 van je hitpoints af, dus neem veel food mee. De combinatie is bij iedereen anders, dus probeer het een paar keer. Aan het einde haal je de hendel over, de poort gaat open en je wandelt er automatisch door. Teken de route na in paint of op een papiertje, voor Regicide heb je deze namelijk weer nodig!

Verder de grot in zie je zombies. Ga naar de smalle gang, maar let op, want er zitten vallen in de muur. Je kunt proberen met je thieving de dingen onschadelijk te maken, maar dat lukt niet altijd. De rare tekens op de muur zijn erg gevaarlijke vallen die je zo dood maken als je er te lang in staat. Nu kom je bij een altaar waar je je prayer op kunt laden en een put. Ga nog niet in de put, je hebt eerst vier Orbs of Light nodig die in de inhammen voor je liggen.

Plank en Flat Rock

Nu je alle orbs hebt ga je naar de zombies (vergeet de vallen in de muur niet). Hier zie je een grote furnace. Stop de orbs er in. Ga weer door het smalle pad (niet door de pijp, dan kom je weer aan het begin). Je kunt nu de put in, doe dat. Als je food nodig hebt, ga je naar de kratten in het westen, daar zit food in. Loop verder, nu zie je een gevangenisgebied.

Maak de deur van de zuidoostelijke cel open door te picklocken en graaf een tunnel met je schep in de modderbak. Nu kom je achter de gevangenis. Volg het pad. Je vindt een ledge, dus ga er overheen.

Ledge

Je komt nu in een soort doolhof. Als je level 50 thieving bent, loop je er langs door de deuren in het zuiden te picklocken. Het enigste waar je op moet letten is dat je niet op de bubbels gaat staan. Als je nog geen thieving 50 bent, zit er niets anders op dan door het doolhof te gaan met je agility.

Als het goed is kom je nu bij een gebied met giant bats. Ga naar het zuiden door de obstacle pipe, je vindt een eenhoorn in de cel. Doorzoek de cel voor een piece of the loose railing en ga het pad op naar de achterkant van de kooi. Wring de steen weg met de railing, de eenhoorn wordt nu geplet (wat zielig!). Ga naar de geplette eenhoorn en pak zijn/haar hoorn.

Ga in de grot in het noorden, wandel langs de zombies en vind de drie knights Harry, Carl en Jerro. Praat met ze voor wat food en potions en dood ze. Pak de drie crests (familiewapens). Nu heb je een rode, groene en een blauwe crest.

Ga verder en gebruik je plank weer bij de stalagmieten val. Nu zie je een andere put, doe daar de hoorn en de drie familiewapens in.

Ga nu de grote deur binnen. Je komt bij een heel groot doolhof te staan. Loop nu helemaal naar het zuiden. Hier zit ergens een opening in de muur. Ga daar naar beneden, je komt dan bij een dwergenkamp. Er zijn drie dwergen.

Kamen wil je wel wat van zijn drank geven. Het haalt wat van je hitpoints af, maar hij geeft je ook gewoon voedsel terug. Vul hier je voorraden aan.

Praat nu met Niloof. Hij vertelt je dat de dwergen decennia geleden hier kwamen mijnen en niets wisten van het kwaad dat hier huisde. Hij vertelt je dat de Well of Voyage in beslag is genomen door Iban, die het tot een portal naar duistere gebieden heeft verbouwd. Iban moet worden gedood om de put te herstellen. Hij vertelt dat er een heks is die misschien weet hoe.

Ga weer naar boven door de uitgang te nemen waar je vandaan kwam. Nu kom je weer bij de doolhof. Loop vanuit de zuidoostelijke hoek naar het noorden, totdat je een gang naar de doolhof in het midden tegenkomt. Loop hier over de bruggen. Als je valt kom je weer beneden in de ruimte met de dwergen. Zoek het huis van de heks Kardia in het zuidoosten.

Bij het huis moet je het raam doorzoeken. Je hoort "Here Kitty, Kitty". Probeer de deur niet te openen of er op te kloppen. Pak de kat die een beetje noordelijk van haar huis is en ga weer terug naar het huis van de heks. Doe de kat op de deur, je ga nu stiekem om een hoekje staan en de heks neemt de kat mee naar binnen. Nu kun je naar binnen, doorzoek de kist. Je vindt wat potions en het belangrijkste: de Doll of Iban.

Loop nu naar de demons in het westen en dood ze allemaal. Deze zijn te safe-spotten door op het smalle gedeelte te blijven staan. Pak de amuletten en ga naar de kist in het noorden van de demon Doomion. Doe de amuletten daarop, je kunt de kist nu openmaken. Pak de Shadow of Iban en doe deze op je Doll.

Ga terug naar het dwarfen kamp en praat met Klank. Je krijgt zijn gauntlets, die zijn erg goed voor melee. Als je er zelf nog een paar wilt, gebruik je de drop en pak op truc (drop de gauntlets, vraag nieuwe en pak de gauntlets weer op). Je krijgt ook een tinderbox (houd die!) Doe de gloves aan en pak de emmer uit het grote huis. Doe de emmer in de barrel van het kleine huis, nu krijg je Dwarfen Brew (brandt goed vanwege de alcohol).

Oostelijk van het kamp van de dwergen ligt een tombe. Die is van Iban. Doe je brew op deze tombe en steek het aan. Pak de ashes en doe deze op de Doll.

Loop nu helemaal naar het noorden, je ziet een heleboel spinnen (zet je camera zo hoog mogelijk als je het eng vind). Dood de grote spin Kalrag, je doet automatisch zijn bloed op de Doll.

Ga terug naar de maze, je kunt in de noordwestelijke hoek een ladder op. Nu zie je allemaal level 1 beesten die Half-soulesses (half zielloos, toekomstige slaven van Iban) heten. Doe Klank's gauntlets aan en doorzoek de 4 kooien zuidwestelijke kooiten. Je vindt nu een skelet of Dove, doe deze ook al op je Doll of Iban.

Iban's dove

Nu ben je bijna klaar. Je hebt als alles goed is gegaan een doll met een shaduw, ashes, blood en dove: een soort voodoo poppetje van Iban. Ga naar het midden van de maze, je komt eerst nog langs Iban Disciples, dood er een en pak de Zamorak Robes. Nu moet je een volle set van een broek en trui hebben.

Je ziet nu een paar grote trappen, maak jezelf klaar. Doe al je wapens uit totdat je alleen de Robes of Zamorak draagt. Geen armour, wapens of ringen dus. Doe protect from magic aan en maak jezelf er zeker van dat je drie inventory slots open hebt, anders krijg je de beloning niet! Als je dit niet hebt, kun je beter even naar de bank teleporteren en je armour op de bank zetten. Loop dan weer terug naar de maze. Doe de deur open (Protect from magic aan) en probeer de doll in de put te gooien terwijl je door de stekels loopt. Let goed op je hitpoints, het blijft een verradelijk stuk. Als het gelukt is gaat Iban dood.

Je komt nu in een ander gebied waar je Koftik weer tegen komt. Als het goed is heb je nu de staff of Iban, 15 death runes en 30 fire runes. Koftik is weer normaal. Ga naar King Lathas in East Ardougne en je quest is klaar. Nu wachten totdat je een boodschapper krijgt die je de quest Regicide geeft!

Beloning: 3.000 Agility en 3.000 Attack xp. 15 Death Runes, 30 Fire Runes, Staff of Iban en je kunt Iban Blast doen met level 50 magic.

De Iban staf kun je voor 120 spells gebruiken, daarna moet hij weer worden opgeladen in de Underground pass bij het punt na de paladins. De spreuk van de Staff of Iban is niet goed om je magic te trainen, je kunt het gebruiken om tegen andere spelers te duelleren. Je hit maximaal 25 met deze spreuk. Als je je staff verliest, dood je één van de Iban Disciples bij de Well of Voyage in de Underground Pass en pak je de gebroken staf. Ga naar de Dark Mage bij de ingang van de Underground Pass in West Ardougne, die zal de staf repareren voor 200k.

Klank's Gauntlets zijn sterke handschoenen. Als je ze kwijt raakt, kun je voor 5.000 gp nieuwe bij hem kopen.

Quest points: 5

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Legends' Quest, Regicide

Over deze pagina

Met dank aan Bare Noize, Darro en RsMarc voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.