Lunagang

The Fremennik Trials

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Brundt the Chieftain in Rellekka. Rellekka ligt ten noordwesten van Seer's Village. Volg het pad ten oosten van de bank naar het noorden, loop tot Sinclair Masion en sla westelijk. Volg de twee bruggen en ga naar het noorden, totdat je een stad tegen komt. Hier ligt Rellekka.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je hebt 40 Woodcutting, 40 Crafting en 25 Fletching nodig. Je moet een monster van level 69 kunnen doden. Als je een speciaal Fremennik zwaard wil halen, is combat 90 of hoger aangeraden

Benodigde spullen: 1 Raw shark, axe (black werkt niet!), knife, tinderbox en 5250 gp. Tijdens de quest kun je een onion, potato en cabbage plukken. Als je het Fremmenik blade (zwaard) wil halen, moet je minstens 10 prayer potions en een superset mee nemen. Een ring of recoil is dan ook erg handig. Je kunt de quest ook zonder het zwaard te halen doen. Het zwaard kun je ook nog na de quest krijgen door Fremennik Warriors te doden. Voedsel is aangeraden.


Neem alle spullen mee die je nodig hebt mee, de dichtsbijzijnde bank is die in Seer's village.

Vraag om een quest bij Brundt the Chieftain in de grote hal van de stad. Hij zegt dat je niet geïnteresseerd zal zijn, maar zeur een tijdje door. Je hebt zeven stemmen van de twaalf leden nodig om een barbaar te worden (Fremennik). Deze zeven stemmen moet je van al bestaande Fremmeniks krijgen. We gaan nu bij een aantal Fremmeniks langs om stemmen te winnen. Hieronder is een plattegrond van de stad met waar iedereen is. Je hoeft de volgorde die hieronder staat beschreven niet aan te houden: je kunt ook eerst een stem van een andere Fremmenik gaan halen.

Plaatje

Manni the Reveller

We gaan nu een drinkwedstrijd tegemoet. Hiermee win je de stem van Manni. Hij hangt altijd wat bij Brundt in de lange hal rond. Pak een keg of beer en dat andere biertje van de noordelijke tafel en praat weer met Manni. Je verliest dit keer, er zit teveel alcohol in :-(. Tijd voor de volgende manier.

Ga naar Seers Village en haal de items voor de quest (zie hierboven) van de bank. Zoek de Poison Salesman op in het café van Seers' Village. Hoor het eindeloze geklep van de verkoper aan en koop een een low alcohol keg van hem. Ga richting Relleka. Bij de brug die over de rivier naar het meer van Seers Village gaat, zie je een Council Workman. Praat met hem en geef hem het biertje van de tafel in Relleka in ruil voor een vreemd ding dat hij ergens heeft gevonden tijdens zijn werk. STEEK HET NIET AAN, HET IS EEN BOM!

Loop verder richting Rellekka en ga naar de oostkant van de hal. Steek de bom aan en doe hem in de pijp. Je hebt na het aansteken van de bom ongeveer twee minuten over om dit te doen. Ga naar binnen en pak weer een vat bier. Gebruik deze met je low alcohol vat, je zult een harde knal horen. Tijdens de verwarring die er is ontstaan heb jij ondertussen het bier verwisseld met de alcoholvrije versie, dus nu kun je de wedstrijd wel winnen. Win van Manni en je hebt weer een stem.

Olaf the Bard

De volgende stem is van Olaf. Je moet van hem een muziekoptreden voor het volk op het podium van de Lange Hal geven, dus heb je een instrument nodig. Ga uit het stadje en neem het oostelijke modderpaadje.

Plattegrond

Volg die en ga langs de boom. Je vindt de trol Lalli, praat met haar. De troll vertrouwt geen mensen meer, iemand heeft haar gouden appels gestolen. Vraag de troll wie de andere mens was die de gouden appels van haar heeft geroofd. De troll zegt dat dat Askeladden is geweest. Hak in op de rare boom in het westen en je krijgt een branch. Gebruik je knife met de branch om een Unstrung Lyre te maken.

Ga terug naar Rellekka en praat met Askeladden bij de Lange hal. Hij geeft je een pet rock, daarmee zal Lalli wel te foppen zijn. Als je zelf ook een pet rock wil, kun je na de quest een nieuwe aan hem vragen. Je kunt nu ook alvast de pet rock droppen en er nog een vragen. Askeladden heeft er genoeg, zo zegt hij zelf. Pak ook een onion, cabbage en potato van het veld in het oosten van de stad. Pluk er voor de zekerheid een paar extra, je eet ze gemakkelijk per ongeluk op. Ga weer naar Lalli en probeer hem de pet rock aan te smeren. De troll wil geen tweede steen, ze heeft er al een. Je hebt nu een plan: je gaat soep maken. Doe de steen, potato, cabbage en ui in de soep. Nu heb je stenensoep.

Praat met Lalli en je krijgt een golden fleece. Ga terug naar Seers Village, daar is een spinnenwiel in een huisje ten zuiden van de bank. Er is ook wel een spinnenwiel in Rellekka zelf, maar die is alleen voor mensen die deze quest hebben voltooid. Maak van de wol een gouden string, doe deze op je instrument en klaar! Je moet het alleen nog leren bespelen. Neem nu het westelijke modderige pad bij Rellekka. Daar vind je een beetje zuidelijk van het einde van het pad een raar ding in het water ("Altaar" op het kaartje hierboven). Leg je shark daarop. Fossegrimen verschijnt en leert je spelen. Hier kun je later ook je Lyre opladen voor teleports naar Rellekka. Ga nu naar het podium via de achterdeur van de Lange hal en speel een mooi liedje. Weer een stem!

Sigmund the Merchant

Die is op de markt. Hij wil een rare bloem van je. Dit wordt een hele ruilpartij. Je moet met de volgende mensen praten in deze volgorde:

  1. De Sailor ten noordwesten van de markt wil zijn bloem wel ruilen, maar alleen voor een romantisch liedje. Olaf is daar natuurlijk specialist in
  2. Olaf the Bard die ten oosten van de lange hal is wil nieuwe boots. Op naar Yrsa van de klerenwinkel
  3. Yrsa in de klerenwinkel ten westen van de markt wil lagere belastingen voor de winkels in Rellekka. Dat moet bij Brundt gebeuren, hij is immers de baas.
  4. Brundt the Chieftain in de Lange hal wil Sigli's jaag geheim weten
  5. Sigli ten zuiden van de lange hal wil een nieuwe bow string van je
  6. Skulgrimen in zijn armour shop ten noorden van de lange hal wil een zeldzame vis van de fisherman, die op de pier van de haven is
  7. De Fisherman wil een kaart van de beste visplekken. In kaarten is Swenson de Navigator goed
  8. Swensen ten zuiden van de markt wil een weather forecast (weerbericht). Dat moet bij Peer the Seer gehaald worden
  9. Peer the Seer voor zijn huisje ten zuiden van de markt wil een bodyguard, daar is Thorvald misschien de geschikte persoon voor
  10. Thorvald van de Armour shop wil een plaats aan de tafel in de lange hal
  11. Manni die ook weer in de Lange hal is wil de een legendarische cocktail van de barvrouw Thora
  12. De barvrouw wil dat Askeladden niet meer van haar zal stelen
  13. Askeladden die buiten de lange hal staat wil 5.000gp, zodat hij niet meer hoeft te stelen.

Ga terug naar Thora met het briefje en geef alle spullen aan de mensen die de dingen willen. Breng dus de dingen naar Manni, Thorvald, Peer the seer, Swenson, de fisherman, Skulgrimen, Sigli the Huntsman, Brundt, Yrsa en tot slot Olaf. Ga nu naar de sailor in de haven en je krijgt de bloemen. Breng ze naar de Merchant en je hebt weer een stem.

Sigli the Huntsman

Hij wil dat je jaagt op de Draugen. Je krijgt je talisman, nu moet je iets doen wat lijkt op het zoeken van de altaren van runecrafting. Kijk op de talisman en probeer naar de aangewezen plek te gaan. Versla de Draugen. De geest wordt in de talisman gezet, breng deze naar Sigli. Ga terug naar Brundt en je bent eindelijk klaar!

Als je terug naar Olaf the Bard gaat, zegt hij dat je weer een offer (bijvoorbeeld een raw shark) kunt brengen aan Fossegrimen. Dan krijg je een liedje waarmee je twee keer naar Rellekka kunt teleporteren. Je kunt ook Manta Rays en Sea turtles offeren voor meer teleports. Als je met je Ring of Charos (a) van de Garden of Tranquillity quest een bass offert, zal die tellen als shark.

Swenson the Navigator

Swenson is in het huisje ten zuiden van markt. Hij test je navigatie vermogen, je moet door het doolhof gaan. Praat met Swenson en ga de ladder af. Neem deze portalen: Zuid - West - Oost - Noord - Zuid - Oost - Noord. Hierna heb je je stem binnen.

Thorvald the Warrior

Ga naar het huis in het noorden buiten de lange hal, daar is een Helm Shop. Hier zijn straks, als je de quest voltooid hebt, de Berserker, Archer, Farseer en Warrior helmet te koop. Ga de winkel zonder armour en wapens binnen, eventueel met de prayer pots als je het zwaard wilt. Voedsel is altijd handig. Praat met Thorvald en vraag wat je moet doen voor zijn stem. Je moet Koschei the Deathless in drie vormen doden. De vierde vorm hoef je alleen te doden als je het zwaard wil. Zorg voor voldoende voedsel en ga als je klaar bent om zonder armour te vechten de ladder af en dood Koschei minstens drie keer. De eerste drie vormen zijn gemakkelijk, maar met combat 81, 10 prayer potions en voedsel is het mij niet gelukt de vierde vorm te doden (tijd was op). Laat je bij de vierde vorm doodgaan of ga door voor het zwaard. Als je 1 hitpoint over hebt bij de vierde vorm, heb je verloren en word je verzorgt. Je krijgt toch je stem, vanwege je dappere optreden.

Peer the Seer

Peer the Seer staat voor zijn huisje ten zuidwesten van de markt. Je mag hier geen spullen bij je hebben, maar hij kan alles voor je naar de bank toveren. Laat dit doen. Nu gaat hij aan de hand van een woordspelletje testen of je slim bent. Als je de test succesvol voltooit, krijg je de combinatie voor de deur, waar je ook weer wat raadsels moet doen. Los eerst zijn woordspelletje op. Kijk naar de letters in de woorden en kijk welke letter wel in het ene woord zit, maar niet in het andere. De antwoorden kunnen Wind, Fire, Mind, Mage, Tree, Life, of Time zijn. Als je het goed hebt kun je naar binnen. Ga de ladder op.

Pak een jug en haal een emmer uit de cupboard. Vul de jug aan de kraan naast het kastje en gooi de inhoud van de jug in de emmer. Nu heb je een 3/5th bucket. Vul dan de jug opnieuw en gooi het weer in de emmer. Het past er niet helemaal in: je zult nog 1/3e jug over hebben. Dit heb je nodig. Gooi de hele emmer leeg en stop het restje van de jug weer in de emmer. De emmer heeft nu een inhoud van 1/5e. Vul de jug nog éénmaal en gooi het weer in de emmer. De emmer zal nu 4/5th zijn. Zet deze op de kist bij de ladder waar je vandaan kwam. Nu krijg je een vaas.

Doorzoek de kisten en kratten, pak de spullen en houd ze bij je. Bestudeer het hoofd van de eenhoorn en de stier aan de muur van de kamer, je zult dan twee disks krijgen van verschillende kleuren. Doorzoek ook de boekenkast voor een red herring en kook deze op de range. Je krijgt nu een raar rood papje, smeer die op de disk die nog niet rood is. Ga nu de andere ladder af, je ziet een Abstract mural. Doe de disks erop en je krijgt een vase lid. Ga nu weer naar boven. Vul de vaas en plaats het lid op de vaas. Ga naar de frozen table en doe de sealed vase op de tafel. Nu heb je een frozen key. Haal het ijs eraf door het te smelten met de range. Met deze sleutel kun je de andere deur uit. Doe dat en je krijgt Peers' stem.

Als je zeven stemmen hebt, ga terug naar Chieftain Brundt en spreek met hem voor de beloning.

Beloning: 2.812 Agility, 2.812 Attack, 2.812 Crafting, 2.812 Defence, 2.812 Fishing, 2.812 Fletching, 2.812 Hitpoints, 2.812 Strength, 2.812 Thieving en 2.812 Woodcutting xp. Je kunt nu ook verschillende onderdelen van het Fremennik armour dragen, zoals een Warrior helm, Farseer helm, Berserker helm en Archer helm, Spined, Rock-shell en Skeletal.

Quest points: 3

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: The Fremennik Isles, Lunar Diplomacy, Olaf's quest, Throne of Miscellania, Rag and Bone Man - Wishlist

Over deze pagina

Met dank aan Fusioxan, S M 1 L E, Sir Exotic, VictorRwh en cassiejj voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.