Lunagang

Waarschuwing: deze pagina is een kopie van een backup uit 2007 en nog niet nagekeken. Het is mogelijk dat er plaatjes ontbreken.

Fairy Tale Part II - Cure a Queen

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Martin de Master Gardener op de markt van Draynor Village

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Fairy Tale Part I - Growing Pains hebben voltooid. Je hebt ook 40 Thieving, 57 Herblore en 49 Farming nodig. Je moet een monster van level 145 verslaan. Om gebruik te maken van de fairyrings heb je geen skill-eisen nodig.

Benodigde spullen: Dramen staff, pestle & mortar, vial of water, wapen, armour en voedsel


Martin de Master Gardener is blij met het nieuws dat zijn gewassen weer goed kunnen groeien. Misschien weet je nog wat er in het vorige deel was gebeurd: Martin en de leden van de G.A.G., een organisatie van Farmers, merkten dat hun gewassen het niet zo goed deden als altijd. Na een speurtocht kwam jij er achter dat kwam doordat de Fairy Queen in slaap was gevallen, nadat ze een gevecht had gehad met het Tanglefoot monster. Ondertussen, toen de Fairy Queen sliep, werden haar taken overgenomen door de Fairy Godfather. Omdat jij het Tanglefoot monster hebt verslagen en de secrateurs van de Fairy Queen aan de Godfather hebt gegeven, zou de Fairy Queen weer wakker worden en alles goed komen. Martin de Master Gardener wil eerst nog even testen of alles goed is en plant nieuwe gewassen. Wacht vijf minuten op zijn antwoord.

Martin wordt boos op je: je zei dat je alles met de Fairy's geregeld had, maar zijn planten gaan nog steeds dood! Hij gelooft je Fairy verhaal niet. Nu moet jij weer uitzoeken wat er aan het handje is. Ga met je Dramen Staff uit de Lost City quest naar het huisje in de moerassen van Lumbridge, zodat je naar Zanaris gaat.

Als je in Zanaris bent, moet je richting de bank lopen. Dat is dus naar het westen. Neem voor de bank een gang naar het noorden, naar de plek waar de Fairy Nuff was in het eerste deel. Je zult om je heen kijken en zien dat alles aan diggelen is geslagen. Pak de Healing Certificate van de vloer.

Ga naar de Fairy Godfather in het deel waar de Slayer Master is en vraag hem waar de Fairy Queen is. Hij vertelt je dat ze misschien is ontvoerd met de Fairy rings. Je moet naar de coördinator gaan om via deze ringen achter haar aan te kunnen gaan. De coordinator is ten noorden van de Godfather: ze zal niet moeilijk te vinden zijn.

De coördinator vertelt je wat over de geschiedenis van Zanaris. Het is een oude stad en toen de Fairy's hier kwamen wonen, vonden ze veel magische dingen, zoals een portal die al eeuwen verzegeld was. Hiermee kan er naar andere dimensies worden geteleporteerd. De Fairy Queen heeft deze magie overgenomen in Fairy rings. Deze zijn niet zo sterk als de originele portal. Er zijn drie ringen in Zanaris: een in de markt, een bij de grot van de Evil Chicken en een belangrijke ring bij de portal. Iedereen die een ring activeert moet drie tekens invullen, die je naar verschillende locaties brengen. Sommige codes werken alleen niet meer en andere codes gaan naar gevaarlijke plaatsen. Gelukkig kan niets je aanvallen als je in de ringen staat. Als mens moet je een Dramen Staff dragen om de ringen te gebruiken.

Vanaf nu kan je gebruik maken van de fairyrings in RuneScape! Natuurlijk kan je ook verder gaan met de quest.

Kijk naar de achterkant van het Healing Certificate en laat hem aan de Fairy Chef bij de range zien. De Range is ten zuiden van de bank. De Fairy Chef vertelt je dat ze zulke tekens bij het cosmic altaar heeft gezien. Loop dus naar het cosmic altar via de gang in het zuiden van de stad en zoek naar de vreemde steen in de zuidelijke muur. Bekijk het.

AltaarCertificaat

Op dit plakaat staat "cosmic rune altar", maar dan in vreemde tekens. Dit zijn dezelfde tekens als op de achterkant van het plakaat werd gebruikt. Het eerste teken is een C, de tweede een O, de derde een S en ga zo maar door. Nu moet je dus alles handmatig vervangen op een blaadje voor je computer, met pen en papier. Daar hebben wij natuurlijk geen zin in: het is toch een standaard zin. Als je alles ontcijfert zul je dit lezen: "The godfather attacked us we have fled to safety if you are loyal to her majesty find us by using the co-ordinates air dlr djq ajs", oftwel "De godfather heeft ons aangevallen. We zijn gevlucht naar een veilige plaats. Als je trouw bent aan hare majesteit kun je ons vinden met de coordinaten air dlr djq ajs".

De coördinaten die je hebt gevonden op het plakaat worden gebruikt met de Fairy Ring. De belangrijkste fairy ring ben je al tegengekomen toen je naar het cosmic altar ging: net boven de gang. Ga, terwijl je het certificaat van de Fairy Nuff bij je hebt, in de Fairy ring staan en zet de code op air. Druk op Teleport to this location. Je zult nu op een verlaten eilandje komen, maar dat is normaal en hoort bij de code. Ga weer terug met de fairy ring. Doe dit ook met de codes dlr en djq. Nu het belangrijkste en de laatste code: vul ajs in en druk weer op Teleport to this location.

Fairy ring

Je zult nu in een ruimte komen die erg op Zanaris lijkt. Loop verder en vind de Fairy Nuff. Ze is blij je te zien en is blij dat je de code hebt gevonden.

De Fairy Nuff heeft de secrateurs die je in het vorige deel aan de Godfather hebt gegeven, nog steeds niet gekregen. Nu is de Fairy Queen nog steeds diep in slaap. Ze heeft die secrateurs echt nodig, dus moet jij die even stelen van de Godfather. Ga terug naar Zanaris via de fairy ring en loop naar de Godfather. Ga achter hem staan en pickpocket hem. Nu heb je de secrateurs. Ga weer naar de fairy ring en gebruik weer de air, dlr, djq en ajs codes. Geef de secrateurs aan de Fairy Nuff.

De Fairy Queen wordt nog steeds niet wakker en daarom moet er een speciale potion worden gemaakt. Je hebt een Starflower, een vial of water en een Gorak claw nodig. Deze ingrediënten moet je dus eerst halen.

Stap uit de fairy ring en bereid je voor op het gevecht met de level 145. Neem ook een vial of water en een pestle & mortar mee. Protecton Prayers helpen niet, maar dat is ook niet nodig zolang je in de fairy ring blijft staan. Zodra je een Gorak aanvalt zal deze je echter terug aanvallen, ook wanneer je in de fairy ring staat. Neem dus goed armour en voedsel mee!

Ga naar de fairy ring en vul "DIR" in. Dood een Gorak, pak zijn claw en maal het fijn. Ga nu naar terug naar Zanaris met de fairy ring. De Sunflowers moet je ook met de fairy ring halen: vul "CKP" als code in en pluk zo'n bloem.

Maak de potion op de normale manier: een vial of water, een herb (in dit geval de Star Flower) en de ground Gorak Claw. Ga terug naar de Fairy queen via de reeds bekende methode en dien het drankje aan haar toe. Nu wordt ze wel wakker.

De Fairy Queen herinnert zich dat ze de Tanglefoot bevocht, met "hulp" van de Godfather. Ze heeft alleen niet veel van het gevecht meegemaakt: toen ze de grot binnenkwam werd alles zwart. Dat kwam doordat de Godfather haar wilde vermoorden, zodat hij de troon over kon nemen. Nu is ze eindelijk weer wakker. De Fairy Queen wil nu zo snel mogelijk terug naar Zanaris, maar jij en Fairy Very Wise houden haar tegen. Het is te gevaarlijk met al die orcs in Zanaris. De Fairy Very Wise en de Fairy Queen gaan nu een plan verzinnen om de Godfather aan te pakken. Dit gaat in deel drie van deze questserie gebeuren.

Beloning: 2.500 Thieving, 3.500 Herblore en een keer 2.500 xp in een skill naar keuze. De XP kun je kiezen met een lamp. Je kunt voortaan ook met de fairy rings teleporteren.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen

Over deze pagina

Met dank aan II Stevow II voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.