Lunagang

Waarschuwing: deze pagina is een kopie van een backup uit 2007 en nog niet nagekeken. Het is mogelijk dat er plaatjes ontbreken.

Elemental Workshop II

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Doorzoek een boekenkast in de Exam Centre bij de Digsite ten zuidoosten van Varrock voor een beaten book

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Elemental Workshop I hebben voltooid. Je hebt ook 30 Smithing en 20 Magic nodig. Je moet ook twee monsters van level 35 kunnen verslaan.

Benodigde spullen: Slashed book en battered key. Deze kun je krijgen door het boek van de Elemental Workshop I quest opnieuw te halen: uit de boekenkast in het huisje ten zuidwesten van de bank in Seers' Village. Haal de sleutel uit het boek met een knife. Pickaxe, een hammer en 8 coal. Een wapen en teleporteerrunes naar Camelot zijn handig


Lees het boekje dat je uit de boekenkast in het Examiner center gevonden hebt. In het boek staat iets over de metaalkundige Vitruvius die onderzoek deed naar Elemental Ores. Per ongeluk ontdekte een student van hem dat je met een machine veel speciale krachten uit het metaal kan opwekken. Hij ontdekte zo hoe je een Mind Helm moet maken, dat ga jij in deze quest ook doen. Je krijgt ook een scroll uit het boek. Bekijk de scroll ook even en ga naar Seers' Village.

Pak je battered key en je Slashed book van de bank of haal ze uit het huisje ten zuidwesten van de bank. Ga daarna naar de workshop achter de odd looking wall in het huisje met het anvil ten westen van de bank.

Eenmaal in de workshop moet je twee elemental ores hakken. Je kunt ze krijgen door proberen de steen bij de earth elementals in het westen van de workshop te behakken. Er zal dan een earth elemental verschijnen. Dood hem en je hebt de ore. Let er op dat je echt een earth elemental uit een steen dood, anders zul je geen elemental ore krijgen.

Smelt van de ores en de coal twee elemental bars in de furnace bij de fire elementals in het zuiden. Nu moeten we de stappen die op de scroll geschreven staan uitvoeren. Op de scroll staan vanaf de ingang precies de stappen die je moet doen beschreven. Als je die volgt zul je bij "machinery" bij de water elementals komen. Doorzoek de machinery. Je krijgt nu een sleutel.

Nu moet je naar het midden van de workshop. Open de klep in de grond en ga naar beneden. Je komt nu in een nieuw gebied van de workshop. Deze machines zijn ook oud en moeten ook weer gerepareerd worden, net als je met de machines in Elemental Workshop I hebt gedaan.

Pak uit de kist naast de crane in het zuiden twee papiertjes: een over de crane en een over een lever. Je kunt nu van je elemental bar een stukje van de claw maken om de kapotte crane te repareren. Ga naar boven en maak zo'n claw op het anvil van de workshop.

Ga weer naar de crane en klik op de hendel rechts van de crane. Hij zal nu omlaag gaan. Repareer hem door de claw er op te doen. Doorzoek nu de kisten in de kamer voor een small cog, een large cog, een medium cog en een pipe. De plaatsen waar deze voorwerpen verborgen zijn, zijn voor elke speler anders. Het kan ook dat één van de onderdelen in een kist in het noordwesten van een hoger gelegen plateautje ligt. Je kunt op dat plateau komen door de ladders in het zuidwesten of noordwesten te beklimmen. Ga niet de grote ladder op, dan kom je weer in de oude workshop. Dat is niet de bedoeling.

Beklim het plateautje en ga naar de noordkant. Plaats de pipe op de gebroken pipe. Nu ga je naar het westen. Open de junction box en kijk naar het plaatje hoe de pipes moeten. Als we ieder deel een nummer geven moet dat zo: 1 boven naar 3 onder, 2 boven naar 3 boven, 1 onder naar 2 onder.

Ga weer het plateautje af doe de kleine cog linksbovenop de oostelijke machine, de middelmatige cog linksonder en de grote rechts. Nu zijn alle machines die je nodig hebt gerepareerd en kun je een bar gaan maken voor speciaal armour.

Leg een elemental bar op het karretje onder de claw. Haal nu de westelijke (rechts als je naar lava kijkt) over zodat de claw de bar vastpakt. Haal de hendel nog een keer over om de machine de bar op te laten hijsen. Haal nu de oostelijke (linkse) hendel over om de kraan te laten draaien. Laat de bar in het lava gaan door de rechtse hendel over te halen. De bar wordt oranje. Haal deze hendel nog eens over zodat de bar weer omhoog gaat, laat de kraan met de andere hendel weer draaien, en bedien dan de rechtse hendel nog twee keer om de bar op het karretje te leggen en de klauwen weer omhoog te laten gaan. De bar is te heet om op te pakken.

Haal de hendel die ten noorden van je is over. Nu gaat het karretje met de bar naar het volgende station. Daar is ook een hendel naast. Haal deze over en je bar wordt geplet door de machine.

Haal de hendel ten noorden van de claw weer over, zodat het karretje naar het volgende station gaat. Dit is een machine met een watertank. De bar moet namelijk nu afkoelen. Bij de watertank is ook weer een hendel. Haal deze, als de tank leeg is, over. Als de tank nog niet leeg is moet je even aan de twee valves bij de machine draaien, dan gaat het water er uit. Draai nu aan de corkscrew lever naast de hendel. Er komt nu een ding naar buiten geschoven, richting het karretje. Draai nog een keer aan de corkscrew lever, zodat het karretje met de bar in de tank komt. Als dat niet gebeurt, moet je even na gaan of je de bar wel met de kraan in het lava hebt gedompeld en of je de bar al hebt geplet.

Sluit de deur weer met de hendel. Draai nu aan de valve links van de hendel en aan de valve rechts van de hendel. De tank loopt nu vol en je bar koelt af. Draai weer aan de valves zodat het water wegloopt. Open de deur weer met de hendel en draai aan de corkscrew lever zodat de bar weer op het karretje op de rails komt. Sluit de deur en laat het karretje naar het volgende station, een grote machine met ventilator, gaan.

Ook naast deze machine is een hendel. Haal deze over en de ventilator gaat draaien. De bar wordt nu wit en is droog en afgekoeld. Laat het karretje weer terug naar de claw gaan en pak de bar op.

Nu je de primed bar hebt, kun je er een mind bar van maken. Dat doe je in de kamer beneden deze kamer. Hier kun je komen door net zo'n klep in te gaan als je al eerder gedaan hebt. Ga dus deze klep in. Je komt nu weer in een nieuw deel. Loop naar de deuren in het oosten, ga er door en leg de bar onder de extractor gun van de machine die je ziet staan. Ga zelf in de stoel zitten. Je krijgt nu een animatie te zien en je magic gaat 20 omlaag. Ga naar boven en maak van de primed mind bar een mooie helm. Je hebt nu de quest gedaan.

Beloning: 7.500 Smithing en 7.500 Crafting xp. Je kunt nu ook mind shields en helms dragen en maken. Het schild kun je alleen maken als je een slashed book uit de boekenkast van de Elemental workshop I bij je hebt en natuurlijk ook extra bars. Het bijzondere aan dit schild is dat je 9 extra Magic defence hebt. Bij de helm is dit 6. Deze items zijn te ruilen

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen

Over deze pagina

Geschreven door Poekies, met dank aan Thunderaap, Jurjen Zwakman, Pieter Ned en Mark145nl en SlipKnotNoob voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.